Alegerea Locatiei

Alegerea Locației Evenimentului

Un aspect care nu trebuie deloc neglijat este alegerea din timp a salii / restaurantului pentru nunta, recomandat fiind sa o faceti chiar cu un an inainte de eveniment. Altfel ati putea avea neplacuta surpriza sa nu gasiti libera data dorita, sau în cel mai rau caz, sa nu mai fie nici o data disponibila pentru nunta la restaurantul dumneavoastra preferat. Petrecerea de nunta va aduce poate cele mai multe și mai frumoase amintiri din acea zi minunata, atat pentru voi cat și pentru invitatii vostri. Este foarte important localul unde alegeti sa organizati petrecerea, acesta fiind un pilon important în stabilirea stilului nuntii.

Evident ca sala trebuie sa se potriveasca dimensiunii nuntii dvs., deci mai intai faceti o evaluare teoretica a numarului de invitati pe care îi presupuneti a fi prezenti în ziua nuntii voastre. Încercati sa alegeti restaurantul care va ofera un spatiu mare, generos, a carui sala sa abia forma cat mai clasica de "hala" (patrata / dreptunghiulara). Fara constructii în E, L, T, cu coloane, pereti, separeuri, etc. În functie de stilul nuntii dorit, locatia trebuie asortata cu dorintele dumneavoastra, urmariti decorul, luminozitatea, peretii, culoarea acestora, perdelele și draperiile, ringul de dans, pozitionarea meselor, mocheta, etc. Imaginea localului trebuie sa fie impresionanta pentru invitatii vostri și alegeti ca localul sa fie luminos, decorat în culori calde favorabil pentru realizarea calitativa a pozelor și filmarilor. Deasemenea, tineti cont neaparat de acustica salii și asigurati-va ca peretii sunt amenajati, geamurile au draperii – ceea ce contribuie la imbunatatirea acusticii.

Va pot astepta foarte multe surprize neplacute în ceea ce priveste locatia unde veti organiza nunta si, în acest sens, va prezentam cele mai importante criterii pe care va trebui sa le luati în considerare atunci cand alegeti restaurantul de nunta:

  In primul rand și foarte important, este recomandat sa treceti orice detaliu pe care il stabiliti într-un contract, altfel riscati sa apara lucruri în plus sau în minus care sa va strice petrecerea de nunta sau sa va coste exagerat de mult. Eliminati, pe cat posibil, neprevazutul !

  Este foarte important ca ringul de dans sa fie asezat central (cu vizibilitate maxima), unde sa se poata intampla orice moment în vazul tuturor, nu doar al celor care au fost primii acolo. Tineti cont ca daca sunt mai multe saloane, oamenii care nu vad ce se intampla pe ringul de dans, incet – incet, se vor izola, nu vor participa cu chef la petrecere. De asemenea, este recomandat ca ringul sa fie parchetat sau cu gresie pentru ca mocheta ascunde multe surprize neplacute - în timpul dansului va puteti impiedica sau vi se poate infunda tocul pantofilor, dar totusi nu este chiar imposibil de dansat.

  Pozitia mesei de prezidiu trebuie sa fie în centrul atentiei tuturor și sa permita o vedere buna catre orice colt din sala, dar mai ales spre ringul de dans și spre intrare, pentru a putea „monitoriza” venirea și plecarea invitatilor.

  Urmariti asezarea mesele invitatilor ... Mesele cele mai de succes și care faciliteaza cel mai bine comunicarea intre invitati sunt cele rotunde, de 8, 10 sau chiar 12 persoane. Sunt în regula și mesele patrate sau dreptunghiulare ... totul este ca acestea sa fie asezate cu gust și sa nu fie în sala cordoane intregi de mese, cu zeci de oameni pusi unii langa altii. În acest fel invitatii nu se vor simti deloc bine și cheful petrecerii va lasa mult de dorit.

  Aerul conditionat, este recomandat sa existe și sa fie astfel pozitionat incat sa nu deranjeze invitatii. Atentie ca multe restaurante fac "economie" la aer conditionat sau acesta nu face fata cand danseaza mai mult de 30 de persoane. Tot o problema, pentru multi, este și fumul de tigara, asta apropo de ventilatia salii sau posibilitatea macar de a deschide niste geamuri.

  Existenta unei terase poate fi un avantaj pentru locatie. Dupa o repriza incinsa de dans invitatii vor dori sa iasa la aer pentru a se racori. Daca vremea o permite puteti monta pe terasa și un dozator de bere sau chiar un bar de cocktailuri, astfel contribuind la o și mai buna dispozitie a invitatilor.

  O alta problema de care trebuie tinut cont sunt locurile de parcare și este necesar sa va interesati de numarul aprox. al acestora. Daca locatia este situata cat mai aproape de centrul localitatii este posibil ca nu multi invitati sa vina cu masina personala și astfel parcarea nu este extrem de importanta, dar daca alegeti o locatie din afara localitatii este important ca aceasta sa fie dotata cu o parcare pe masura capacitatii salii.

  Daca felul în care arata sala va incanta, este momentul sa va interesati de meniu, de pretul acestuia, de felurile de mancare (pe care eventual le puteti gusta pentru a le testa calitatea), etc. Majoritatea restaurantelor au anumite tipuri de meniu prestabilite și continutul lor variaza în functie de pret. Puteti face o schita initiala a meniului și puteti, deasemenea, sa stabiliti și un pret pe care il puteti trece în contract. Pretul este posibil sa se modifice pe parcurs în functie de doleantele dumneavoastra.

  Un alt aspect important în discutarea meniului sunt bauturile. Exista restaurante care accepta sa veniti dumneavoastra cu bauturile insa exista și altele care nu accepta bauturi din afara sau accepta doar o parte dintre ele. Trebuie sa fiti informat inca de la început despre aceste aspecte pentru a nu aparea probleme ulterioare. Interesati-va, deasemenea, și de cantitatea de bautura care ar fi recomandata pentru marimea evenimentului dumneavoastra indiferent ca o luati de la sala sau o aduceti dumneavoastra.

  Meniul și bauturile trebuie sa tina cont de durata nuntii și de vremea din momentul respectiv. Daca nunta va fi în noiembrie, este putin probabil ca invitatii sa doreasca bere. În situatia contrara (nunta e programata vara), tăriile nu trebuie sa fie în cantitati industriale. Pentru o nunta pe timp de vara, concepeti meniuri usoare, fara prea multe condimente, fara sosuri grele. Aveti grija, în schimb, ca berea și bauturile racoritoare sa fie din belsug.

  Interesati-va daca exista un numar de meniuri impuse în functie de numarul de invitati pe care estimati sa îi aveti. Sunt restaurante care impun un numar de meniuri, astfel ca veti specifica acest lucru in contract (sa nu va anunte cu doua saptamani inaintea nuntii ca s-au modificat și va cer mai multe). Stabiliti, deasemenea, cate meniuri asigura în plus daca invitatii vor fi putin mai multi decat v-ati asteptat sau, situatia inversa, daca meniurile se platesc și în ce conditii în cazul în care nu au venit toti invitatii promisi.

  Întrebati cati chelneri vor fi în sala în timpul petrecerii, intrebati daca numarul este suficient pentru o deservire buna. Trebuie sa aveti în vedere ca de foarte multe ori, invitatii dvs, se vor supara daca sunt neglijati de chelneri. Deasemenea, foarte important, cine îi plateste pe chelneri și pe restul personalului ? Daca trebuie sa-i platiti dvs., intrebati care sunt sumele ce trebuie achitate.

  Aranjamentele din sala, husele pentru scaune, fetele de masa, aranjamentele florale, ... ,  sunt asigurate de restaurant, de o firma colaboratoare a salii sau trebuie sa cautati o firma separat ? Daca sunt asigurate de restaurant, ce pret au ? Daca sala are o firma colaboratoare asigurati-va ca aveti datele de contact ale acesteia. Este recomandat sa alegeti pentru aranjamente și decoratiuni firma colaboratoare pentru ca reprezentantii acesteia cunosc foarte bine sala respectiva, au o buna relatie cu personalul de acolo și astfel are un mare atu fata de o firma noua care nu a mai vazut sala sau nu este foarte familiarizata cu ea. Cunoscand plusurile și minusurile locatiei, firma colaboratoare va poate consilia și va poate sugera ce anume trebuie pus în valoare la sala și ce ar trebui mascat ... ascuns, astfel încât în ziua nuntii aceasta sa fie cat mai eleganta.

  Intrebati responsabilii de sala daca vi se permite sa folositi balon jumbo care sa contina confetti, artificii de interior, masina de fum, gheata carbonica sau alte astfel de efecte. Sunt anumite restaurante care nu permit aceste lucruri.

  Va impun formatia sau DJ-ul lor ? La ce pret ? Dacă sala nu are o formatie proprie și daca nu aveti inca stabilita muzica pentru nunta, interesati-va de eventualele formatii colaboratoare. Aproape orice sala va poata recomanda cateva variante de formatii și este posibil sa gasiti una și pe placul vostru.

  Ce altceva vi se permite sau nu vi se permite sa aduceti de acasa ? Este important sa cunoasteti toate aceste lucruri pentru a sti cum sa va organizati în perioada care urmeaza. Treceti în contract tot ce vi se permite sa aduceti în plus caci altfel, în perioada ramasa pana la nunta, pot aparea modificari în politica salii.

  La încheierea contractului vi se va solicita un avans care, deasemenea, trebuie trecut în contract. Politicile de rezervare și valoarea avansului difera de la sala la sala, insa ceea ce este sigur cam la toate salile este ca în cazul în care va razgânditi asupra localului sau anulati evenimentul, avansul achitat nu va fi restituit decat în anumite cazuri exceptionale pe care poate ar fi bine sa le cunoasteti ... pentru orice eventualitate.

Veti vedea ca la o prima discutie toti administratorii de sali sunt de acord cu ideile dumneavoastra, ca mai apoi, cand v-ati hotarat deja sa îi alegeti și nu a mai ramas mult timp pana la nunta sa observati cum unii pot incerca sa va impuna alte reguli în ceea ce priveste petrecerea voastra de nunta, desi, pana la urma, voi sunteti cei care platiti. Tinand cont de criteriile prezentate anterior, puteti evita surprizele neplacute ce pot incepe cu nerespectarea meniului stabilit sau a numărului de locuri solicitate și pot duce pana la modificari majore în organizarea petrecerii, ce pot genera neplaceri sau chiar costuri suplimentare.
  GDPR ANPC